مقالات و دانستنیها

تشخیص دسته اصلی و تقلبی ps4

همواره خطر خرید دسته های تقلبی به جای نمونه های اصلی توسط فروشندگان سودجو وجود دارد .بنابراین تشخیص دسته PS4 اصل از تقلبی یکی از دغدغه های اصلی خریداران دسته های این کنسول به شمار می رود. این کنترلرها که معمولا با عنوان دسته اورجینال یا دسته PS4 به‌فروش می‌رسند، قیمت بسیار پایین‌تری نسبت به DualShock 4 اورجینال دارند، اما با همان قیمت نسخه اورجینال فروخته می‌شوند. در این مطلب از فروشگاه پلی لینک ایران قصد داریم روش های تشخیص دسته ps4  اصلی از تقلبی را به شما آموزش دهیم.

کیفیت ساخت کلی دسته PS4

اولین چیزی که در تشخیص دسته PS4 اصل از تقلبی توجه به کیفیت کلی ساخت آن است.

دسته اصلی پلی استیشن ۴ می بایست فاقد هرگونه ناهمسانگردی، لبه های برس نخورده و تیز، کلیدهای با قابلیت فنری نامناسب و موارد اینچنینی باشد  همچنین کنترلر های تقلبی بسیار سبک هستند و اگر آنها را تکان بدهید صدای دکمه ها را می شنوید. همچنین کیفیت دسته های تقلبی به صورتی هست که انگار بیش از دو سال از اونها استفاده شده و دکمه های نرمی دارند.

پیچ اصلی

باید بگویم که سونی از پیچ‌های مخصوص و شخصی‌سازی شده برای همه لوازم جانبی کنسول پلی‌استیشن ۴ استفاده می‌کند و کنترلر هم از این قاعده مستثنی نیست، این پیچ‌ها یک الگوی دایره شکل روی خود دارند. نکته خوب در مورد کنترلرهای تقلبی و فیک، این است که آن‌ها از پیچ‌های معمولی استفاده می‌کنند و این روش آسان‌ترین راه برای متوجه شدن فیک بودن یا اصل بودن کنترلر شماست.

در تصویر زیر شما می‌توانید پیچ‌های اصلی را ببینید. اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که این پیچ‌ها یک نوع الگوی حلقه‌ای شکل دارند و اندازه شیار آن‌ها نیز کوچک‌تر است.

باطری دسته

اگر میبینید که باتری دسته شما زودتر از زمان معمول خالی می‌شود و عمر زیادی ندارد، احتمال آن وجود دارد که دسته جعلی باشد. تنها راه فهمیدن این موضوع این است که باتری آن را با باز کردن کنترلر بررسی کنید. دسته های اصلی پلی‌استیشن ۴، باتری نسبتا ضخیم با ظرفیت ۸۰۰ میلی‌آمپر، لوگو، مشخصات و حتی یک کد QR خواهند داشت. همچنین معمولا رنگ‌ آن‌ها خاکستری تیره است.

کنترلرهای تقلبی یک باتری نه چندان باکیفیت و نازک دارند که جزئیات بسیار کمی روی آن وجود دارد و اغلب سفید یا آبی هستند. نمونه‌های تقلبی بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارند، بنابراین عمر آن‌ها به وضوح کمتر است.

روشنایی نور دسته PS4 به هنگام شارژ

از دیگر روش هایی که  برای تشخیص دسته PS4 اصل از تقلبی متصل کردن آن به شارژر و شارژ کردن آن است.

در هنگام اتصای دسته به شارژر نور دسته اصلی باید روشن شود.

همچنین در تمام مدت شارژ دسته، نور آن می بایست روشن بماند.

این در حالیست که در برخی دسته های تقلبی نور دسته در هنگام اتصال به شارژر برای مدتی روشن بوده و سپس خاموش می شود. لازم به ذکر است که دسته های تقلبی مدت زمان کمتری شارژ نگه می دارند و به سرعت شارژ دسته تقلبی تمام می شود.

تاچ‌پد

دیگر چیزی که باید به آن توجه داشته باشید وجود یک لایه پلاستیک نازک روی صفحه‌ی تاچ‌پد نسخه‌های تقلبی است.  از مهم‌ترین نکته‌ها در مورد کنترلرهای فیک، این است که به هنگام فشار دادن تاچ‌پد، شما متوجه می‌شوید این تاچ‌پد قابل کلیک‌کردن نیست. شما می‌توانید این موضوع را با گذاشتن انگشت اشاره خود روی تاچ‌پد و فشردن آن متوجه شوید، سعی کنید تاچ‌پد را فشار دهید و اگر به راحتی کلیک انجام شد، دسته شما اصلی است ولی اگر کلیکی درکار نبود، کنترلر قطعا فیک است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *